
Viikon 46 someuutiset
Tags: facebook instagram some someuutiset sosiaalinen media twitter
Facebook rajoittaa yrityssivujen mainonnan määrää vuonna 2020
Uutisen mukaan Facebook tulee rajoittamaan mainosten määrää siten, että yksittäinen yrityssivu voi jatkossa ajaa vain tietyn määrän mainoksia samalla kertaa. Rajoitukset tulevat voimaan näillä näkymin vuoden 2020 puolivälissä.
Lue lisää uutisesta täältä.
Instagram julkaisi vinkkejä tarinoiden tekoon yrityksille
Vinkeissä jaetaan tietoa siitä, mitä ja millä sisällöillä tarinoita kannattaa jakaa. Instagram ehdottaa muun muassa seuraavien asioiden jakamista tarinoissa:
- Asiakastestimoniaalit
- Yrityksen tarina
- Yrityksen päivittäisten toimien kertomista tarinoiden avulla sekä
- Tuotteiden tai palveluiden ominaisuuksista kertomista
Kannattaa lukea Instagramin juttu aiheeseen, sillä siinä kerrotaan tarkempia ohjeita näiden asioiden toteuttamiseen. Juttu on luettavissa täällä.
Asiasta uutisoi Social Media Today.
Facebook julkaisee uuden yrityslogon
Facebook aikoo julkistaa uuden yrityslogon, jota tullaan käyttämään kaikissa yrityksen tuotteissa. Facebook haluaa jatkossa tuoda näkyväksi sen, minkä yrityksen tuotteita ihmiset käyttävät.
Facebookin uudesta yrityslogosta ja sen käyttötavoista voit lukea lisää täältä.
Sisällönjulkaisijat eivät saa julkaista poliittisia kannanottoja IGTV:ssä
Instagram tulee jatkossa maksamaan julkisuuden henkilöille sisällöntuotannosta sen omalla IGTV-platformilla.
Julkaisijoiden sopimus tulee kuitenkin kieltämään tiettyjen aiheiden, kuten vaalien, politiikan ja sosiaalisten asioiden, käsittelyn. Myöskään ihmisoikeuksista, maahanmuutosta, koulutuksesta, terveydestä ja aseista ei saisi julkaista sisältöä.
Lisää uutisesta voit lukea täältä.
Twitterin osakkeiden arvo laski
Osakkeen arvo laski eniten yli vuoteen. Osakkeenomistajat olivat pettyneitä tuloksen lisäksi myös Twitterin ”bugeihin”, jotka johtivat käyttäjien datan väärinkäyttöön kohdennetussa mainonnassa.
Lisää aiheesta voit lukea täältä.