Klout.com on vielä Suomessa suurelle yleisölle ehkä vielä hieman vieras sosiaalisen median palvelu, joka algoritmeillaan mittaa käyttäjänsä vaikuttavuutta sosiaalisessa mediassa. Palvelu myös analysoi vaikuttavuuttasi antaen tietoa esimerkiksi siitä, millä sanoilla keskustelet ja mistä kanavista vaikuttavuutesi verkostosi keskuudessa syntyy. Palvelussa voi myös jakaa muille käyttäjille K –merkintöjä aihepiireistä, ne ovat suosituksia aihepiirin hallinnasta ja asiantuntijuudesta kyseisen teeman hallinnassa. Kloutin mittareiden totuudenperäisyyttä ja taustoja on myös paljon arvosteltu, ja eräässäkin blogikirjoituksessa Klout valittiin vuoden turhakkeeksi vuonna 2011.
Jaa tietoa, kun yhteisösi kuuntelee
Tänä aamuna vieraillessani Klout.com –sivullani Klout Labs (joka testaa erilaisia ominaisuuksia Kloutiin) esitteli minulle erästä ominaisuuttaan. Palvelun avulla on nyt mahdollista ajastaa päivitys sosiaalisen median palveluihin, tällä hetkellä vain Twitteriin ja Facebookiin. Tässä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, mutta palvelu antaa mahdollisuuden myös päivitysten ajastukseen. Ja tässä ajastuksessa on mahdollista käyttää Kloutin tietoa verkostosi aktiivisuudesta. Voit siis ajastaa päivityksen julkaistavaksi silloin, kun verkostosi sosiaalisen median palveluissa sen todennäköisimmin näkee. Postin ajastamisen lisäksi palvelu ehdottaa päivityksiä, jotka kiinnostavat sinua. Enää siis et voi jäädä somessa sanattomaksi? Ainakin palvelu auttaa päivitysten jakamisessa yhteisöllesi suotuisimpaan aikaan tällä hetkellä täysin maksutta. Päivitysten jakamisen voit tehdä Discover välilehdellä, joka löytyy vasemmasta sivupalkista. Ajastuksia voit muokata ja seurata Queued Posts –välilehdellä.
Miten Klout toimii? Voit tutustua palvelun ominaisuuksiin ja Kloutpisteytyksen muodostumiseen täällä: Klout – How it works
[whohit]klout-ja-ajastukset[/whohit]