Digitaalisen markkinoinnin strateginen suunnittelu

Markkinoinnin suunnittelun avulla yritys pystyy tekemään pitkäjänteistä, mitattavissa ja ohjattavissa olevaa markkinointitoimintaa. Kun suunnitteluun käytetään aikaa, markkinointitoimenpiteet eivät ole vain nippu toisistaan riippumattomia summamutikkaisia palasia, vaan toisiaan tukevia osia, joiden yhteisvoimalla yrityksen näkyyvys, tunnettuus ja brändi kasvavat.

 

Digitaalisen markkinoinnin strategiaprosessi

Strategiaprosessi on paikallaan silloin, kun haluat ottaa sähköisen maailman mahdollisuudet käyttöösi tehokkaasti ja toisiaan tukien. Prosessissa analysoidaan yrityksen digitaalisen markkinoinnin nykytila, luodaan toiminnan tavoitetila sekä tavoitetilaa tukeva kanavastrategia, sisältöstrategia ja yrityksen sosiaalisen median toimintasuunnitelma.

 

Sähköisen markkinoinnin nykytila-arviointi

Nykytila-arvioinnin perusteella yritys saa käsityksen näkyvyydestään verkossa. Analyysissa käydään läpi yrityksen verkkosivuston, verkkonäkyvyyden ja sosiaalisen median kanavien ja näkyvyyden nykytila markkinoinnin näkökulmasta.

 

Kampanjasuunnittelu

Kampanjasuunnittelussa otetaan aina huomioon kohderyhmä ja sen tarpeet ja tottumukset. Markkinointi kohdennetaan tarkkaan valituille ryhmille ja mietitään kanavat tarkkaan, jotta kampanjointi tuottaisi parhaan mahdollisen tuloksen.

 

Yhteydenotto SoMestajaan

Kysy lisää tai tilaa SoMestaja paikalle!

 


Jätä kommenttisi

Tilaa Somestajan uutiskirje
Saat sähköpostiisi kuukauden tärkeimmät someuutiset.
Tilaamalla uutiskirjeemme annat SoMe Studiolle luvan yhteydenottoon.

Blogiarkisto

Laadi SoMe Action Plan
Laadi SoMe Action Plan - Pohja sosiaalisen median toimintasuunnitelman laatimiseen.
Laatimalla SoMe Action Planin annat SoMe Studiolle luvan olla sinuun yhteydessä.