LinkedInin profiilimuutokset – Mihin kiinnittää huomiota

  • 0
Näin otsikkosi ja kuvasi muuttuvat visuaalisesti LinkedIn -profiilissa.

LinkedInin profiilimuutokset – Mihin kiinnittää huomiota

Tags : 

LinkedIn –profiili on viimeaikoina kokenut muutamia muutoksia. Erityisesti tämä on muuttanut palvelun ulkonäköä modernimmaksi, mutta muutokset ovat myös syvempiä.

LinkedIn profiilikuva

Profiilikuvan paikka on nykyisessä LinkedIn –tilissä keskellä profiilia, hieman aiempaa pienempänä. Käy siis katsomassa, että profiilikuvasi on edelleen rajattu mielesi mukaisesti tai vaihda se uuteen.

Otsikko

Otsikon merkitys korostuu uudessa layoutissa entisestään. Tämä on jo aiemmin ollut yksi tärkeimmistä LinkedIn –profiilisi osa-alueista, sen vaikuttaessa erittäin merkittävästi LinkedIn SEO-ranking –tuloksiisi (eli profiilisi löydettävyyteen LinkedInissä) . LinkedIn –otsikkoon voi käyttää 120 merkkiä ja niitä kannattaa miettiä tarkkaan.

Itse suosin ns. Evans model –kaavan käyttämistä –LinkedIn otsikon luontiin ja tämä voi auttaa sinuakin tiivistämään oman henkilökohtaisen LinkedIn –otsikkosi tehokkaaksi, vaikuttavaksi ja löydettäväksi.

Näin otsikkosi ja kuvasi muuttuvat visuaalisesti LinkedIn -profiilissa.

 

LinkedIn Intro

Kuvasi, otsikkosi ja työtitteleidesi jälkeen uudessa LinkedIn –profiilissa on nyt myös nostettuna profiilin yläosaan ns. LinkedIn Intro, muutama rivi Summary –kentän yläosasta. Jos haluat, että ihmiset saavat kontaktin sinuun helposti, voit sijoittaa yhteystietosi, kuten puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen tähän kohtaan profiiliasi, sillä harva klikkaa profiilisi auki ja tutustuu piilotettuihin kenttiin tarkemmin.

Experience

Uudessa profiilissa monet kentät on piilotettu ”see more” –painikkeen taakse. Koska erittäin harva klikkaa auki kenttiä, jotka eivät ole näkyvillä, kannattaa tietoisesti panostaa niihin kenttiin, jotka näkyvät valmiiksi Työpaikoistasi vain viimeisin on se, joka näkyy katsojille kokonaisuudessaan. Siksi viimeisimmän työpaikkasi kuvaukseen kannattaa kiinnittää erityistä huomiota.

Muista titteleistäsi näkyy uudessa LinkedInin profiilissa vain otsikot, joiden merkkimäärä on maksimissaan 100 merkkiä. Kannattaakin jatkossa muokata titteli sellaiseksi, että siinä on esitelty virallisen työtittelisi lisäksi tärkeimmät avainsanat osaamisestasi, jotta pelkkä otsikko kertoisi tärkeimmät ja oleellisimmat asiat.

Mikäli kaipaat lisää apua LinkedIn –profiilisi kehittämiseen, ota rohkeasti yhteyttä.

Voin tarjota sinulle kevään kunniaksi tunnin online –konsultaatiota aiheesta hintaan 120 eur (sis. alv) tai voit ilmoittaa kiinnostuksesi toukokuussa strattaavaan ryhmämuotoiseen verkkovalmennukseen yhteystietolomakkeella tai sähköpostitse maria.rajakallio(a)somestudio.fi 


Jätä kommenttisi

Tilaa Somestajan uutiskirje
Saat sähköpostiisi kuukauden tärkeimmät someuutiset.
Tilaamalla uutiskirjeemme annat SoMe Studiolle luvan yhteydenottoon.

Blogiarkisto

Laadi SoMe Action Plan
Laadi SoMe Action Plan - Pohja sosiaalisen median toimintasuunnitelman laatimiseen.
Laatimalla SoMe Action Planin annat SoMe Studiolle luvan olla sinuun yhteydessä.